FAQ – Veelgestelde vragen

Tegels en aanverwante artikelen zoals lijm en hoekprofielen besteld u snel en eenvoudig 24/7 op Tegelking.nl Wilt u meer informatie over het bestellen van tegels, neemt u dan contact op met klantenservice maandag t/m vrijdag 9:00 – 17:00 tel: 0486454062

Ja, alle prijzen die vermeld worden in de webshop zijn inclusief BTW.

De prijzen in de webshop staan vermeld per m2 of per verpakkingseenheid (VE).
De tegels staan vermeld met een prijs per m2 en per volle doos (VE).
Uitlevering gaat enkel per VE. Voor tegels is dat een volle doos tenzij duidelijk anders vermeld staat.

Alle tegels vermeld in de webshop worden uitsluitend in A – kwaliteit 1ste sortering geleverd.

Voorraadartikelen hebben een levertijd van ca. 3-5 werkdagen. Niet voorraadartikelen hebben een levertijd van ca. 3 weken.
Uitzondering hierop zijn de niet op voorraad zijnde tegels van de Nederlandse fabrikant Mosa.
Voor deze tegels geldt ook een levertijd van ca. 5-7 werkdagen.
Mocht een deel van uw bestelling niet op voorraad zijn, houdt u dan rekening met een levertijd van ca. 3 weken.
Wij attenderen u erop dat Tegelking door eventuele overmacht nooit aansprakelijk is voor overschrijding van de levertijd.
Na het vastleggen van uw bestelling heeft u de mogelijkheid  om de gewenste leverweek aan te geven. Dit doet u door vermelding van de gewenste leverweek en ordernummer onder opmerkingen.  Hierbij dient u wel met de minimale levertijd van uw artikelen rekening te houden.

De goederen worden op een nader af te spreken dag bij u thuis bezorgd.
Hierbij wordt rekening gehouden met de levertijden van voorraadartikelen, levertijden van niet voorraadartikelen en uw voorkeur.
Levering vindt plaats in geheel Nederland m.u.v de Waddeneilanden.
Voor levering in België, Duitsland Luxemburg en de waddeneilanden informeert u eerst naar de transportkosten voordat u
een bestelling plaatst.
Uw bestelling wordt gelost naast de vrachtwagen tot aan de (eerste) voordeur op de begane grond voor zover de chauffeur kan komen.
Het is ter beoordeling van de chauffeur om te bepalen tot waar hij met de vrachtwagen kan komen.
Het lossen op eigen terrein geschiedt op risico van de koper.
Goederen worden nooit naar binnen gereden of gedragen.

Orders boven de € 750,- incl. btw worden GRATIS bij u afgeleverd in Nederland.
Voor orders onder de € 750,- incl. btw vragen wij een vergoeding voor de transportkosten van € 49,50 incl.btw.

Informeer voor levering België, Duitsland en Luxemburg eerst naar de transportkosten voordat u een bestelling plaatst.

U kunt er voor kiezen om uw bestelling af te halen in een van de door Nederland verspreid liggende magazijnen.
Neemt u eerst contact met klantenservice op voordat u een afhaalorder plaatst.
Afhalen kan van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur m.u.v. de feestdagen.

Indien u niet thuis bent op het moment van levering worden de goederen in overleg met u opnieuw aangeboden.
U dient er echter wel rekening mee te houden dat de transportkosten à € 49,50 een keer extra in rekening worden gebracht.
U kunt er altijd nog voor kiezen om de goederen af te halen.

Goederen worden deugdelijk verpakt en aangeleverd op pallets voor zover dit van toepassing is.

Levering van goederen
U controleert voor verwerking de geleverde goederen op gebreken en of deze overeenkomstig zijn met uw opdracht c.q. offerte.

Tegels dienen in dezelfde tint en caliber formaat geleverd te worden (dit staat op de zijkant van de verpakking).

Aanspraak na verwerking is niet mogelijk.

Tegelking heeft de unieke formule dat u niet betaalt voor een europallet. Hierop worden 90 % van de bestellingen uitgeleverd.
Na uitlevering is het uw eigendom.

Artikelen die verkeerd geleverd zijn en niet overeenkomen met de opdracht/factuur evenals breuk dienen binnen 48 uur na levering gemeld te worden bij de klantenservice. Hiervoor kunt u gebruik maken van het contactformulier (zie home pagina).
In deze e-mail dient het mankement en het ordernummer vermeld te worden.
Minder dan 3% breuk wordt nog acceptabel gevonden en wordt niet vergoed.

U controleert vooraf de geleverde goederen op gebreken en of deze overeenkomstig zijn met uw opdracht c.q. offerte. Aanspraak na verwerking is niet mogelijk.

Levering van goederen
U controleert vooraf de geleverde goederen op gebreken en of deze overeenkomstig zijn met uw opdracht c.q. offerte.

Tegels dienen in dezelfde tint en caliber formaat geleverd te worden (dit staat op de zijkant van de verpakking).

Aanspraak na verwerking is niet mogelijk.

Keramische tegels zijn een gebakken materiaal en dienen te voldoen aan het het volgende:
• De in Europa geproduceerde tegels dienen te voldoen aan de Europese norm EN14411.
Deze norm heeft betrekking op de eerste sorteringen. Minstens 95% van de tegels moet overeenkomen met de van belang zijnde norm.
• Maximale afwijking in lengte en breedte van ongeglazuurde vloertegels volgens EN norm: 30×30/45×45/60x60cm: +/- 0,6%
van de afmeting van de zijde.
• Maximale afwijking in lengte en breedte van geglazuurde vloertegels volgens EN norm: alle maten: +/-0,75%.
• Maximale afwijking in lengte en breedte van geglazuurde wand- en vloertegels volgens EN norm: alle maten: +/- 0,5%.
• Bij gerectificeerde tegels bedraagt de maximale afwijking in lengte en breedte 0,4 mm.
• Maximale afwijking in rechtheid van de kanten van alle tegels: +/- 0,6%.
• Maximale afwijking in kromheid zijde van alle tegels: +/- 0,5%.
• Maximale scheluwte (scheef) van alle tegels: +/- 0,5%.

Keramische tegels zijn een industrieel gefabriceerd product. Hierdoor kunnen er afwijkingen in formaten ontstaan. Op de site wordt de nominale maat weergegeven. D.w.z. een tegel met een nominale maat van bijv. 60×60 cm kan een daadwerkelijke (werk-)maat van bijv. 597 x 597 mm (+3 mm voegbreedte) hebben. Hier mag tevens een tolerantie in zitten volgens norm (c.a. 3 mm). Om deze rede is het niet mogelijk om verschillende partijen met elkaar strokend te verwerken.

Voorraadartikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst op basis van de algemene voorwaarden worden geretourneerd.
Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel door de consument.
De artikelen kunnen na overleg in een van de door Nederland verspreid liggende magazijnen worden retour gebracht.
Uiteraard moeten de voorraadartikelen in originele ongeopende verpakking worden aangeleverd.
Wordt hier niet aan voldaan dan vindt er geen restitutie van het aankoopbedrag plaats.
Zodra aan deze voorwaarden zijn voldaan wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst gecrediteerd.
Houdt u er rekening mee dat de kosten van terugzending voor rekening opdrachtgever zijn.
Retour opdrachten kunt u via het contact formulier met vermelding van uw opdrachtnummer aanmelden.
Na bevestiging kunt u de artikelen afleveren.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
– die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument.
– die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
– die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

Omdat de leverancier van de tegel het bakproces niet 100% onder controle heeft, ontstaan er afwijkingen in tint en caliber bij het eindresultaat van verschillen in bakprocessen.
Elk bakproces krijgt daarom zijn eigen tint en calibercode waardoor deze persoonlijk van aard zijn.
Door snelle wisselingen van partijen kunnen hierdoor retour genomen tegels afwijken van de nieuwe voorraden.
Om te voorkomen dat de klant tegels uit verschillende partijen krijgt, worden tegels daarom niet retour genomen.

Maatwerk en/of een niet voorraadartikel dat specifiek wordt gemaakt en bij de fabrikant is besteld kan niet retourgenomen worden.

U kunt de levering naar een later tijdstip verschuiven. Dit gaat in overleg met de klantenservice.
Hiervoor maakt u gebruik van het contactformulier waarin u het ordernummer vermeldt en de nieuw gewenste leverdatum opgeeft.
U dient dit uiterlijk 48 uur voor uitlevering van de goederen te doen. Leveringen kunnen eenmalig en maximaal een maand worden opgeschort.

04/04/2020 Momenteel wordt de huidige showroom verbouwd en is het niet mogelijk om een afspraak te maken voor een bezoek aan de showroom in Veghel.

Wilt u meer informatie over een bepaald item of elders bekijken in een showroom?

Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier of bel klantenservice T 0485 – 454062.

U heeft de mogelijkheid om met iDEAL te betalen.
Met iDEAL kunt u veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Dit gebeurt in de vertrouwde internet omgeving van uw eigen bank. Voor meer gegevens kijkt u op www.iDEAL.nl. Hier vindt u de vele voordelen van deze betaalmogelijkheid.

Betalen door het overmaken van de rekening.
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u per e-mail een orderbevestiging waarna u het bedrag via de bank aan ons kunt overmaken. Als het bedrag is bijgeschreven gaan wij over tot bestelling van uw order en wordt de factuur verzonden.

Tevens kunt u ook kiezen voor de optie achteraf betalen op factuur.
De opdracht wordt bevestigd en wij vragen om een aanbetaling van 50 %. De betaling geschied door te kiezen voor Bankoverschrijving en het bedrag over te maken. Het resterende bedrag dient binnen vijf dagen na levering te worden voldaan.

Het is mogelijk contact met ons op te nemen 24 uur per dag 7 dagen in de week d.m.v. het versturen van een e-mail.
Hiervoor kunt u gebruik maken van ons contactformulier of u stuurt uw e-mail naar info@tegelking.nl.
Wij zullen trachten op werkdagen binnen 24 uur reageren op uw vraag.
Mocht u direct een antwoord op uw vraag willen hebben dan zijn we bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur op tel: 0486-454062.

De algemene voorwaarden van Tegelking.nl kunt u Hier vinden.